خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/24 - 14:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
شریف پور تاکید کرد؛

لزوم ارائه تسهیلات خرید لوازم خانگی برای نوعروسان

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع ارائه تسهیلات خرید لوازم خانگی زوجینی که تازه ازدواج کرده و نیاز به جهیزیه دارند را در کمیسیون مطرح خواهم کرد زیرا با توجه به شرایط اقتصادی مردم قدرت خریدشان بسیار پایین آمده است.

عین الله شریف پور؛ نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار برگزاری خانه ملت در خصوص گرانی لوازم خانگی و ناتوانی افراد در خرید جهیزیه، با بیان اینکه از شرایط پیش آمده بسیار متاسف هستم افزود: هر زوج جوانی انتظار دارند که در شروع زندگی از وسایل و لوازم خانگی نو استفاده کند اما با توجه به محدودیت منابع و تورم به وجود آمده در اقتصاد کار را برای خرید لوازم دست اول نه تنها برای زوجین بلکه برای عموم مردم که قصد تعویض وسائلسان را دارد سخت کرده است.

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کمیسیون اجتماعی باید این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و طرحی برای رفع آن بیندیشند تا حداقل بتوانیم تحولی در شروع زندگی جوانانمان ایجاد کنیم.



با موظف کردن دولت به کاهش سودهای وام ازدواج کمی باید از بار مشکلات زوجین برداریم.



شریف پور ادامه داد: در این راستا می توانیم با موظف کردن دولت به کاهش سودهای وام ازدواج کمی از بار مشکلات زوجین برداریم.



 



لزوم ارائه تسهیلات خرید لوازم خانگی برای نوعروسان

وی افزود: به عنوان عضو کمیسیون اقتصادی علاوه بر تسهیلات وام ازدواج، موضوع ارائه تسهیلات خرید لوازم خانگی زوجینی که تازه ازدواج کرده و نیاز به جهیزیه دارند را در کمیسیون مطرح خواهم کرد زیرا با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه خودمان نیز شاهد این هستیم که مردم با مشکلات زیادی روبرو هستند و قدرت خریدشان بسیار پایین آمده است.

یکی از اقدامات مهم امسال مجلس شورای اسلامی تصویب وام 30 میلیون تومانی برای هر یک از زوجین بود ولی با توجه به تورم موجود و بالا رفتن چندبرابری قیمت اجناس، هزینه های بالای مراسم عروسی و بالا رفتن اجاره خانه ها شاید این مبلغ درد چندانی از تازه عروس و دامادها دوا نمی کند. در این راستا گزاش ها حاکی از این است که زوجین برای تهیه لوازم خانگی خود به خرید اجناس دست دوم روی آورده اند و بازار این روزهای سمساری ها برای فروش اجناس دست دوم داغ است. 



پایان پیام/

  • کد خبر : 291163
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار